سود چند برابری ابریشم درجیب قاچاقچیان
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
تعطیلی دو هزارکارگاه ابریشم کشی/ سود چند برابری ابریشم درجیب قاچاقچیان
سرویس: اقتصادی
نماینده مردم تربت حیدریه ،مه ولات و زاوه درمجلس، با تأکید براینکه قاچاق ابریشم یک معضل بسیاردردناک درصنعت ابریشم کشی کشوراست،گفت: متأسفانه قاچاق نخ های بی کیفیت ابریشم به کشورآسیب جدی و جبران ناپذیری به تولید داخل زده به طوری که باعث تعطیلی بسیاری ازکارگاه های ابریشم کشی شده است.تعطیلی دو هزارکارگاه ابریشم کشی/ سود چند برابری ابریشم درجیب قاچاقچیان

ابوالقاسم خسروی سهل آبادی درگفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با تأکید براینکه 75 درصد ابریشم کشوردر شهرستان تربت حیدریه ،مه ولات و زاوه تولید می شود، گفت: متأسفانه دربحث ابریشم رنج نامه ای برای این صنعت وجود دارد به طوری که درچند سال گذشته بالغ بر 2500 کارگاه ابریشم کشی در شهرستان مه ولات و زاوه وجود داشت که درهرکارگاه 3 تا 5 نفرمشغول به کاربودند که به صورت کلی حداقل 10 هزار نفر دراین کارگاه ها کارمی کردند.

 

نماینده مردم تربت حیدریه ،مه لات و زاوه درمجلس شورای اسلامی، با انتقاد ازاینکه متأسفانه متولی اصلی صنعت ابریشم درکشورمشخص نیست، تصریح کرد: یکی از چالش ها و مشکلات بزرگ صنعت ابریشم کشی در این شهرستان نبود متولی اصلی است به طوری که تا به امروز مشخص نیست که آیا وزارت جهاد کشاورزی متولی این امراست یا سازمان صنایع دستی و گردشگری؟

این نماینده مردم درمجلس نهم، با انتقاد ازاینکه متأسفانه تا به امروزهریک ازدستگاه های ذی ربط مسئولیت صنعت ابریشم کشی کشوررا به یکدیگر واگذار کرده اند، اظهارداشت: وزارت جهاد کشاورزی ابریشم را یک کالای دستی درصنعت قالی بافی می داند و می گوید مسئولیت آن برعهده سازمان صنایع دستی و گردشگری است و این سازمان هم می گوید ابریشم یک محصول کشاورزی است و متولی آن وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

تعطیلی 2000 کارگاه صنعت ابریشم کشی

خسروی سهل آبادی، افزود: متأسفانه این اختلاف نظرها درخصوص نپذیرفتن مسئولیت ازسوی دستگاه های اجرایی باعث صدمات جدی و جبران ناپذیری به صنعت ابریشم کشی کشورشده است به طوری که امروز شاهد تعطیلی 2000 کارگاه صنعت ابرشم کشی در شهرستان مه ولات و زاوه هستیم.

بیکاری 7 هزار نفر درصنعت ابریشم کشی

وی، با انتقاد ازاینکه متأسفانه درحال حاضر ازحدود 2500 کارگاه ابریشم کشی فقط 500 کارگاه مشغول به کارهستند، ادامه داد: با توجه به اینکه درهرکارگاه 3 تا 5 نفرمشغول به کاربودند با تعطیلی 2000 کارگاه بالغ بر 6000 تا 7000 نفردراین شهرستان  به علت بی تدبیری ازسوی مسئولان ذی ربط بی کارشدند.

نماینده مردم تربت حیدریه ،مه لات و زاوه درمجلس، درتشریح مشکلات و معضلات صنعت ابریشم کشی کشور، تصریح کرد: با توجه به اینکه صنعت ابریشم کشی ازمشاغل سخت و دشوار درکشورمحسوب می شود یکی از مشکلات این صنعت نبود متولی اصلی در جهت حمایت از کارگران می باشد به همین جهت باید دراسرع وقت هر یک از این سازمان ها مسئولیت این صنعت ارزشمند و ارزآور را به عهده بگیرد.

سود چند برابری ابریشم درجیب دلالان

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه واسطه گران پیله را بسیار گران به کارگاه های ابریشم کشی می دهند که این امر ظلم به این کارگران است، ادامه داد: متأسفانه مواد اولیه این صنعت که پیله است از سوی واسطه گران به دست کارگاه های ابریشم کشی می رسد که دراین بین سود بسیاری درجیب دلالان و واسطه گران می رود به همین جهت تعاونی ابریشم کشان باید خود پیله را تهیه و وارد کنند و مستقیم به کارگاه های ابریشم کشی دهند که این امرباعث کوتاهی دست دلالان و واسطه گران از این صنعت ارزشمند می شود.

خسروی سهل آبادی، قاچاق کالا ازمشکلات اصلی و درحال حاضرصنعت ابریشم کشی کشوردانست و گفت: متأسفانه واردات ابریشم به کشورکنترل نمی شود به طوری که افرادی که درگمرکات کشورهستند تخصص تشخیص ابریشم را ندارند به همین جهت به نوعی ابریشم ناب کشوربه علت قاچاق واردات آن ازسایرکشورها مغفول مانده است.

وی،با تأکید براینکه قاچاق ابریشم یک معضل بسیاردردناک درصنعت ابریشم کشی کشوراست،اظهارداشت: متأسفانه قاچاق نخ های بی کیفیت ابریشم به کشورآسیب جدی و جبران ناپذیری به تولید داخل زده به طوری که باعث تعطیلی بسیاری ازکارگاه های ابریشم کشی شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: َعلاوه بر مشخص شدن متولی اصلی این صنعت و فروش مستقیم مواد اولیه از سوی تعاونی ابریشم کشان به کارگاه ها باید جلوی قاچاق نخ های بی کیفیت ابریشم به کشورهم گرفته شود تا مجدد رونق و توسعه به این صنعت ارزشمند و ارزآور باز گردانده شود.





تاریخ: یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 51
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 398
بازدید کل : 110137
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت